close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חתונה חרדית- לא בהכרח מה שחשבתם

מערכת שורשי טבת, תשעח28/12/2017

כמה נקודות מעניינות על חתונות חרדיות

תגיות:
כשאנשים חילוניים חושבים על חתונה חרדית, הם בדרך כלל נוטים לחשוב שמדובר על אירוע סגור ומסוגר, אירוע בו נשים וגברים מופרדים, אירוע בו אין באמת שמחה כמו בחתונה רגילה, הרי יש בה כל כך טקסים שהרומנטיקה לכאורה נעלמת ממנה. אך זה לא בהכרח כך, בוודאי לא בשנים האחרונות. לעיתים קרובות חילונים המבקרים בחתונות חרדיות מתרשמים מאוד מהשמחה הכנה, מהמחוייבות לשמח את החתן והכלה ומהאווירה.

כידוע, החברה החרדית עוברת שינויים עמוקים בשני העשורים האחרונים, בין אם זה בגלל הקירבה לחברה החילונית ובין אם זה בגלל סיבות אחרות שקשורות לדברים פנימיים בתוך החברה. מה עוד שצריך לומר את האמת, להציג את החברה החרדית כמקשה אחת, זה לא דבר נכון ומקובל.

לכן כשמסתכלים על חתונה חרדית, אי אפשר להסתכל עליה, רק באופן בו נהגנו להסתכל עליה בעבר. שכן אנחנו יכולים למצוא היום מגוון רחב של חתונות חרדיות אשר שונות בתכלית ממה שהכרנו במשך שנים. אומנם יש דברים שהם עדיין קיימים בחתונות שכאלה, דברים כמו הפרדת נשים וגברים למשל, דבר שאנחנו מכירים לא רק מחתונות אלא גם מאירועים אחרים בציבוריות החרדית. אך יש דברים אחרים, בהם אנחנו יכולים לראות שינוי.

כאן המקום להדגיש, השינויים שמתרחשים בכל מה שקשור לחתונה חרדית, קורים בדרך כלל בקרב קהילות או משפחות שיכולות להרשות לעצמן את זה מבחינה כלכלית, וכן בקרב קהילות שנחשבות יותר פתוחות, שכן בחברות יותר סגורות, מן הסתם נשארים עם אותם טקסים ומנהגים שהיו מוכרים במשך עשרות ומאות שנים.

חתונה חרדית – השינויים שמתרחשים בשטח
שינוי אחד בולט הוא בכל הקשור לקייטרינג ולאוכל שמוגש באירוע. בחתונות חרדיות כיום אנחנו נזכה לראות מגוון רחב יותר של מאכלים מסוגים שונים. אומנם, כולם היו תחת השגחה של כשרות כזו או אחרת, מן הסתם, יש דברים שלא משתנים ולא יכולים להשתנות, אך כידוע אפשר למצוא לא מעט מאכלים ייחודים שעומדים במבחן הכשרות והם אכן מוצעים באירועים שונים, כולל בחתונות. בין אם מדובר בבשר, דגים, סושי ועוד.

שינוי נוסף שאנחנו יכולים לראות זו מוזיקה, אנחנו יכולים לראות שילוב של אמנים חסידיים באירועים של חרדים, אנחנו יכולים לראות תקליטנים חרדים שמנגנים מוזיקה אשר מתאימה לאירועים של חרדים ועוד. מי שנכנס לחתונה חרדית, יתפלא בוודאי לראות את רמת השמחה באירוע.

עוד שינוי הוא במיקום האירוע. לא מעט משפחות חרדיות, בוודאי מיוחסות, דואגות לחגוג את האירועים שלהם במקומות מוכרים, מקומות מרשימים, בין אם זה גני אירועים או אולמות אירועים. מן הסתם, חלק גדול מאותן משפחות מעדיפות לחגוג במקומות שקרובים או קשורים כך או אחרת לחברה החרדית.

נקודה אחרונה היא כל העניין של הלבוש. כמו שבחתונה חילונית, משקיעים לא מעט בשמלות וחליפות, אז אנחנו יכולים לראות שגם בחתונות חרדיות, המשפחות והזוג הצעיר, עושים הכל בשביל להיראות הכי יפה והכי מרשים שאפשר, בעזרת חליפות ושמלות מתאימות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה